Anatomia d’un negoci de banda ampla
Amb la contínua afluència de capital als projectes globals de banda ampla [1,2,3], com s’ha de desplegar el capital s’està examinant més. A més, assegurar-se que els que no estan connectats o que no estan connectats és una prioritat. Gran part d’aquest esforç es basa en les dades i en poder identificar aquelles regions amb poc o cap servei de banda ampla. Tot i que hi ha alguns canvis importants en la facilitat per oferir/accedir al servei amb empreses com SpaceX que comencen a comercialitzar Starlink, cal veure l’impacte net en la penetració del mercat i l’escalabilitat d’aquestes solucions. Aquí, explorarem algunes de les categories tecnològiques que es poden considerar part de la composició d’una empresa moderna de banda ampla.
Quina és la mecànica d’això?
La clau és desglossar el programari, les dades i les decisions en les següents categories:
- Estratègic (> d’aquí a 1 any)
- Tàctic (< 1 any però > 1 mes)
- Operatiu (ara a <1 mes)
Aquest concepte pren en préstec el domini de la cadena de subministrament [4] on les empreses planifiquen les capacitats i la demanda després executen les ordres. Aquesta analogia es pot utilitzar per considerar la prestació de serveis de banda ampla als subscriptors. A més, empreses com Uber i altres transports a la carta han establert el llistó per a l’experiència de l’usuari. El que és encara més emocionant és que les tecnologies bàsiques desenvolupades i utilitzades es basen en codi obert.
Ara que entenem els nostres períodes de temps, també volem entendre les interaccions. Aquests es poden dividir en els següents:
- Sortida del client
- Entrada del client
- Capacitat interna
- Compromís de tercers
Hi ha moltes parts del procés que comencen abans que les pales arribin a terra que permeten una execució suau per oferir als clients un servei de banda ampla. Però és fonamental entendre els sistemes clau, la tecnologia i els factors humans en joc.
Fem reals…
Examinem un exemple: “Un client vol registrar-se al servei perquè pugui obtenir una connexió de més velocitat per treballar des de casa”.
Quins són els punts de contacte en aquest exemple? Probablement sembli una cosa així:
- El client fa una cerca a Bing… D’acord, genial que hagis arribat fins aquí! Potser ho busquen a Google :)
Així que això ja suposa que l’empresa de banda ampla té algun tipus de campanya o que es puguin descobrir mitjançant la cerca. Això no està garantit. La manera tradicional és potser gastar $$$ en màrqueting o fent el boca a boca o trucant a la porta. Una estratègia especialment eficaç ha estat els defensors de la comunitat.
- Han trobat el teu lloc web, què ara…
Poden determinar el seu servei i registrar-se a través del vostre lloc web? Han de trucar? Com valoraràs la seva utilitat? Estan fent un preregistre com un Google Fiberhood?
- D’acord, així que es van registrar i et van donar una targeta de crèdit, quan es connecten?
Genial que tinguis els $! Ara qui construirà la connexió i des d’on. Llavors, com s’il·luminarà?
- Genial, ara són un client gigabit amb servei, com els manteniu?
Com es connecta el servei amb el registre d’instal·lació, el sistema de facturació i la relació amb el client?
Aquest petit exemple afecta totes les parts del negoci i el mateix passa amb les interaccions. En exemples futurs explorarem empreses de construcció, venedors d’equips, fabricants, financers/inversors, regions de serveis futurs i fins i tot la FCC per citar-ne alguns.
El connector clau per a tots aquests són les dades i com es creen, consumeixen, distribueixen i actuen. Igual que la fontaneria d’una casa, un negoci de banda ampla ha d’assegurar-se que tots els punts estiguin connectats i que no hi hagi fuites.
Diagrama d’una empresa de banda ampla
A continuació es mostra un esbós dels possibles sistemes i la seva utilitat. No és de cap manera exhaustiva, però cobreix algunes àrees clau. Potser, un negoci de banda ampla actual té opinions fortes sobre això i també pot contribuir.
[2] https://commonslibrary.parliament.uk/research-briefings/cbp-8392/
[4] https://www.planettogether.com/blog/the-three-levels-of-supply-chain-management